Niks meer missen?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Studenten worden uitgedaagd om een pakkende campagne te bedenken voor krimpgemeenten Delfzijl, Sluis en Heerlen. De gemeente Amsterdam en Academie van de Stad hebben een prijsvraag bedacht waarbij studenten Amsterdammers moeten enthousiasmeren voor deze krimpgemeentes.

Amsterdam heeft een stedenband met deze kleine steden in de uitersten van ons land. Al jaren kampen de steden met leegloop. Jongeren vertrekken naar grotere steden of naar de Randstad, en er komen geen mensen voor in de plaats.

Amsterdamse studenten wordt gevraagd een pakkende campagne te bedenken om te laten zien dat het in de steden aantrekkelijk wonen, werken en recreëren is. Voor studenten staat daar een mooie prijs tegenover: 1000 euro per persoon dat zij mogen besteden aan een opleiding naar keuze. Studenten kunnen meedoen in teams van maximaal drie studenten.

Op 14 april wordt de beste campagne gekozen. De winnaar krijgt de prijs uit handen van burgemeester Van der Laan. Dat alles tijdens een diner met Van der Laan in zijn ambtswoning.